Friday, March 20, 2009

BERDOALAH

1. Ramai orang yang bertanya kepada saya bagaimana nak bertahan di dalam kegawatan ekonomi ini.

2. Saya fikir ini berlaku kerana ramai yang mula merasakan keperitannya.

3. Selain dari berusaha, meneruskan kerja dengan sabar dan yakin, berdoa juga perlu.

4. Saya mahu berkongsi dengan semua mengenai beberapa ayat al-Quran yang saya jumpa mengenai doa. Semoga kita mendapat menafaatnya.
  • Engkaulah sahaja (Ya Allah) yang kami sembah, kepada Engkaulah sahaja yang kami memohon pertolongan
    Ayat Al-Fatihah Ayat 5
  • Dan Tuhan kamu berfirman: “Berdoalah kamu kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu…..”
    Ayat Al-Mukmin Ayat 60
  • Allah Yang Menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat
    Ayat Al-Ikhlass Ayat 2

5. Jadi, salah satu jawapannya untuk mendapat kehidupan yang baik adalah melalui doa.

6. Doalah apa sahaja, Allah telah berjanji akan memperkenankan doa kita.

Rgds

Liz

No comments: