Saturday, June 13, 2009

HUJUNG MINGGU

Salam.

1. Hari ini kita sudah berada pada hari yang 13 bulan jun. Terasa macam baru semalam kita sibuk menyambut tahun baru. Sudah hampir setengah tahun kita berada di tahun 2009.

2. Melihat kembali aktiviti saya pada tahun ini, saya merasakan masih banyak perkara yang perlu saya lakukan untuk melengkapkan tahun 2009 saya.

3. Masih banyak perkara dan aktiviti yang mahu saya lakukan dengan keluarga belum sempat dibuat. Bukanlah kerana kekurangan masa tetapi perancangan yang kurang menyeluruh.

4. Kadangkala banyak aktiviti baru yang datang menyebabkan saya terpaksa membatalkan perancangan yang telah dipersetujui bersama keluarga. Itulah kehidupan.

5. Banyak perkara yang menjadi keutamaan. Mencari nafkah adalah salah satu daripadanya.

6. Di dalam sibuk mengejar nafkah, banyak lagi perkara yang timbul.

7. Keluarga di kampung apa khabar? Rakan baik pula bagaimana? Anak2 ok ke? Adakah mereka memahami tanggungjawab yang terpikul di bahu mereka? Atau mereka sedang sibuk memerhati kehidupan kita? Ntahlah, harapnya semuanya berjalan lancar di dalam kehidupan mereka nanti.

8. Hari ini hujung minggu datang lagi. Saya berazam mahu meluangkan masa yang maksimum dengan keluarga.

9. Doa saya agar hujung minggu ini berjalan lancar dan kami gembira sebagai satu keluarga.

Rgds,
Liz.

No comments: